Hakukoneoptimointi

Kilpailu hakukonetuloksista on kiivaampaa kuin koskaan ja siksi onkin tärkeää optimoida yrityksesi nettisivut kuntoon hakukoneita varten. Hakukoneoptimointi eli SEO (search engine optimization) on työtä, jolla verkkosivusto saadaan näkymään mahdollisimman hyvin hakukoneissa.

Mihin tarvitaan?

Valtaosa lähes kaikkien sivustojen liikenteestä tulee hakukoneista, Suomessa lähinnä Googlesta. Sekä B2C- että B2B-palveluita haetaan valtaosassa ostotilanteista ensin verkosta hakukoneella ja ostaja valitsee myyjän usein jo ennen ensimmäistä yhteydenottoa.

Hakukoneiden käyttäjät tekevät valintansa useimmiten täysin hakutulosten kärkipäästä ja vain harva menee ensimmäistä hakutulossivua pidemmälle. Optimointi on kustannustehokas keino tavoittaa potentiaaliset asiakkaat netissä.

Hakukonenäkyvyyden tärkeyden voi ymmärtää esimerkin kautta, joten kuvittelemme seuraavan tilanteen: Tarvitset yrityksellesi

Olette ystäviesi kanssa matkalla vieraalle paikkakunnalle tekemään yrityskauppaa, mutta ette vielä tiedä, missä söisitte lounaan. Ensimmäinen idea on hakea omasta suosikkihakukoneesta paikkakunnan nimi ja “ravintolat”. Hakukone avaa listan paikallisista ravintoloista, ja alle minuutissa olet jo todennäköisesti löytänyt paikkakunnan parhaat ravintolat. Mikäli joltakin potentiaalisesti hyvältä ravintolalta ei löydy tietoja hakukoneesta, asiakas ei sinne välttämättä löydä. Siksi on ensisijaisen tärkeää pitää hyvää huolta siitä, että tiedot ovat oikeat ja löytyvät hakukoneen tuloksista.

Nettisivujen kehittäminen on jatkuvaa työtä. Kehitystyö on tuloksellisinta kun se perustuu tutkimustietoon. Tarjoamme monipuolisen käyttäjätutkimuspalveluiden kokonaisuuden, joka nostaa nettisivujen kehittämisen uudelle tasolle. Käyttäjät toimivat ja ajattelevat usein eri tavalla kuin mitä voisi olettaa. Tutkimus antaa erinomaiset mahdollisuudet tehdä sivustosta merkittävästi myyntiä kasvattava ja asiakkaita paremmin palveleva kokonaisuus.

Miten?

Optimointitoimenpiteet vaativat yleensä sekä teknistä että sisällöllistä työtä.

Asiantuntija-arvio sivuistasi

Asiantuntija-analyysi tarkoittaa tutkimusta, jolla selvitetään sivustosi nykytilanne. Saat sivuistasi yksityiskohtaisen raportin, jossa on kerrottu sivujesi ongelmakohdat ja miten niitä voi korjata.

Avainsanatutkm

tekninen analyysi

.

Ota yhteyttä ja kysy lisää hakukoneoptimoinnista

Usein kysyttyä

Tottakai! Verkkokaupan lisääminen sivuille onnistuu helposti WordPressin WooCommerce-lisäosalla. Suosittelemme WooCommercea aina tapauksissa kun sivuille halutaan erillinen kauppa-osio. Meillä on myös jonkin verran kokemusta myös Magento-verkkokaupasta, joka soveltuu laajempiin verkkokauppoihin. Kaikkiin verkkokauppoihin on saatavilla helposti eri maksutavat.

Tottakai! Autamme sinua mielellämme nykyisten sivujen kanssa tuntityönä. Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää.

Testimonials